Správa o ceste Kirgizsko | Vrchol Lenina (7 134 m)

Freeride zjazd z extrémnych výšok Treking pre kone a seminomády

Obnovila sa stará láska, Kirgizsko, krajina kontrastov. Zatiaľ čo sever krajiny formuje mestský vplyv hlavného mesta Biškek, ktorý sa často vyjadruje v bujnom alkoholizme a korupcii, na juhu nájdeme to, v čo sme dúfali: semi-nomádi, ktorí majú blízko k prírode, sú plní radosti a prijímajú nás srdečne pohostinne.

správa

Pre nás je to vpád do novej dimenzie skialpinizmu

Vysokohorským cieľom našej cesty bolo vystúpiť na lyžiach na 7 134 metrov vysoký vrch Lenin, najvyššiu horu reťaze Transalai. Hora je horolezecká, technicky pomerne jednoduchá sedemtisícovka a hlavná obtiažnosť je „obmedzená“ na výšku. Najskôr sme sa nedostali na vrchol, a napriek tomu sme pre seba pokročili do nových dimenzií.

Čo je potrebné na výstup na vrchol Lenina

Naša expedičná spoločnosť ITMC sa veľmi odporúča a tábor okolo Vladimíra a kuchárky Svetlany bol ako v prípade matky a otca. Základné a pokročilé základné tábory sme si prenajali cez ITMC a bolo o nás dobre postarané. Okrem toho sme mali nosičov s koňmi od basecampu po pokročilý basecamp. Výstup, všetky ostatné stanice a transport sme si zvládli sami. To si vyžadovalo dôkladnú organizáciu vopred: pretože to, čo nemáte pri sebe, nie je: Okrem osobného náradia, lyžiarskych pomôcok, hrotov, lana, ľadovcového riadu a farmácie je tu aj malý náhľad na materiálne požiadavky pre štyri osoby:

• 2 litre paliva
  • 3 kg plynu
  • 10 kg suchého jedla
  • 1 kg ovsených vločiek
  • 40 balíčkových polievok a bujónu
  • 3 kg orechov a sušeného ovocia
  • 100 napájacích pruhov
  • 120 čajových vrecúšok
  • ... a klobása ako pochúťka z domu, elektrolyty, toaletný papier, sušené mlieko, káva atď.

Prvé dni v tábore sme si užívali nenáročné prechádzky do výšky maximálne 4 000 metrov. Rozmanitosť farieb je ohromujúca a podľa toho sme boli bliknutí: zelená, červená, hnedá a svet bielych ľadovcov. Okrem aklimatizačných túr sa ľudia intenzívne kúpali, usilovne pracovali, chladili, užívali si, jedli a spali.

Advanced Basecamp - 4200 m

Vysoký tábor 1

ceste

Dvakrát sme kráčali do ďalšieho tábora (5 400 metrov), raz sme sa aklimatizovali a po etapách vynášali batožinu. „Neskoré“ vstávanie o 3:30 sa ukázalo ako omyl so závažnými následkami. Takzvaná „panvica“ v poslednej časti trasy nás v horúčave obrala o posledné sily. Tu v budúcnosti by sme mali v iných pozorovať čiastočne zbožňujúce stavy vyčerpania a dokonca musíme v niektorých situáciách ponáhľať pomôcť. Dozvedeli sme sa a boli sme na ceste už druhýkrát. Dostal som úpal; spolu s mojou batožinou, ktorá bola zjavne príliš ťažká, to neboli dobré podmienky pre ďalší výstup. Pretože som sa, bohužiaľ, po zvyšok času nemohol z tohto oslabenia spamätať a tiež kvôli stúpajúcej nadmorskej výške. Po príchode do kempu sme ledva stihli z posledných síl prehodiť náhornú plošinu, rozložiť stan, roztopiť sneh a dať si niečo na zjedenie.

Proces sa osvedčil: dvaja pri príchode založili tábor a dvaja roztopili vodu a pripravili jedlo. Mali by sme teda použiť naše expedičné sporáky na výrobu asi 200 litrov vody zo snehu v nasledujúcich dňoch. Samotný dav dáva predstavu o tom, koľko času strávi topenie snehu, niekedy v najnepriaznivejších podmienkach. Odchod na druhý deň bol úžasný zhora nadol. Ako šťastní sme teraz boli s našimi lyžami, aj keď sa moja topánka dala používať iba v režime chôdze. Aj keď to bolo obohacujúce, táto túra pre nás všetkých bola veľmi náročná a posledná hodina, v ktorej sme museli lyže nosiť do tábora, si vyžadovala posledné rezervy. Ale mohli sme piť, jesť, spať, štipkať alebo byť len na zvyšok dňa - to bolo všetko, čo sme mohli urobiť. Väčšinou okolo obeda začalo snežiť a popoludňajší spánok bol súčasťou programu, rovnako ako káva a pochúťky potom. Posledné turné nám ukázalo dôležitosť chudnutia. Vyriešilo sa to a každá časť sa opäť zdvihla a premýšľala. Nasledujúci deň bol uvoľneného druhu: absolvovali sme iba malú prehliadku, aby sme trochu rozhýbali nohy.

Výstup na vysoký tábor 2

Tábor tri - rozhodnutie

Zmeškal vrchol a stále robil všetko správne

Našťastie, keď sme dorazili do tábora jeden, rozhodli sme sa správne a nepokračovali sme v Advanced Basecamp, neurobili by sme panvicu a dlhú prechádzku do tábora. Na pivo a čerstvo uvarené jedlo bolo treba čakať. Posledné jedlo sme si „pochutnali“ spolu vo vreci. Na začiatku všetci ešte konzumovali tašku, ku koncu to bola jedna za štyri, boli sme pre zmenu zrelí. Keďže počas noci opäť trochu snežilo, na druhý deň sme mali na ceste späť do „civilizácie“ Advanced Basecampu trochu páperie a perfektné podmienky. Aj keď to bol začiatok horolezeckej sezóny, prvý vysoký tábor už vyzeral ako malé smetisko. Keďže sme toho aj tak nemali veľa so sebou, zostal priestor na plynové konzervy, prázdne igelitové tašky, plastové fľaše a ďalšie veci. Mali sme veľkú radosť z nášho nezraneného príchodu: Ocko dal všetko v kuchyni a všetko sme robili pri vyprázdňovaní hrncov.

kirgizsko

Vždy jedenásť po poslednom (Schnapps)

1. Keď vezmete palicu do ruky
  2. Pretože stále sedíš na lavičke
  3. Pri vstávaní
  4. Na zárubni
  5. Pri dverách plotu
  6. Keď zavoláš koňa
  7. Keď príde kôň
  8. V strmeni
  9. Niečo s hlavou koňa ....
  10. .... Pamäťová medzera
  11. Nad/za horou

ceste
Podľa očakávania sme nasledujúci deň brali pokojne, snažili sme sa zorganizovať ďalšie dni a oddýchnuť si unavené končatiny. Vladimír (prezident) sa po troch dňoch putovania na koni pokúsil zrealizovať naše prianie a samozrejme sa mu to podarilo ... Po absolvovaní rozlúčkovej prehliadky vrátane poriadnej porcie šnupavého tabaku pre nášho vrátneho kolegu a všetkého rozdaného materiálu sme boli pripravení na nové dobrodružstvá a posledný večer a západ slnka v základnom tábore. Toto zatienila správa, že pri zjazde fatálne havaroval sympatický snowboardista, s ktorým sme sa často delili o cestu.

Ako sa ukázalo, na výstup by ešte niekoľko dní nemalo byť počasie a na vrchole pred nami boli v tejto sezóne iba dvaja ľudia.

Dobrodružstvo po dobrodružstve
správa

Teraz sme boli veľmi radi, že sme okrem všetkých táborov a lezeckých príbehov mohli lepšie spoznať aj život seminomád. Nehovorím o hacknutej turistickej túre, pretože tá zatiaľ našťastie neexistuje. Rovnako pekné, ako znejú treky na koňoch: ak ste nikdy na takom koni nesedeli (napríklad ja), päť hodín v sedle môže byť dosť dlhých a bolestivých a to bol iba prvý deň ... Mali sme prvú noc v jurte, druhý v našich stanoch. Našim cieľom bolo odľahlé údolie, do ktorého sa dá dostať iba na koňoch alebo pešo. Ľudia žijú z výroby syra a zo svojho dobytka, ktorý z času na čas predávajú na týždenných trhoch. Pretože náš skutočný hostel bol po návrate plný, Ali (sprievodca) nás jednoducho vzal domov. Postarala sa o nás jeho matka ako o princov, dali nám všetkým toľko a napriek tomu ich vlastne bolo tak málo - boli sme hlboko dojatí a ohromení.

Aby sme využili hodiny do odchodu do Osh, absolvovali sme krátku prechádzku, ktorá nebola taká krátka, ale krásna a dôstojná rozlúčka s reťazou Transalai. Samozrejme, odchod sa oneskoril, pretože prvý taxík (toľko ich tam nie je) bola stará, malá Audi 80 pre štyri osoby s batožinou a lyžami. Keď sme dorazili do Osh, preskúmali sme všetko, čo mesto ponúkalo, dohadovali sa na trhu, štuchali na tučné guľky a boli pripravení na najlepšie mäsové špízy vôbec, kopu šalátov, hranoliek a iných dobrôt.

Mafián taxikár na letisko nás chcel na konci vytrhnúť, ale nie s nami: pretože nás všetka voda obmývala časom a cez čas v inej dimenzii. Keď lietadlo vzlietlo a z diaľky sme opäť videli biele vrcholy, cítil som sa pokojný. Ešte som nebol schopný úplne pochopiť a spracovať to, čo som zažil, ale vedel som, že tentokrát boli tieto zážitky na horách s miestnymi ľuďmi a nami ako posádkou niečím veľmi zvláštnym.

Chcel by som sa v mene celého tímu poďakovať našim podporovateľom a partnerom, ako sú Evoc, Bergzeit a samozrejme Totti z PowderGuide. S vašou podporou ste významne prispeli k úspechu projektu.

Vďaka…

Veľmi špeciálne poďakovanie patrí lezeckému tímu, Karovi, Jenny a Jamesovi. Myšlienka medzi priateľmi sa stala víziou, vízia sa stala skutočnosťou. Vzdorovali sme nepriaznivým podmienkam, zvládli sme a zažili ťažké a šťastné hodiny. Chcel by som sa vám poďakovať za organizáciu, za starostlivosť, keď mi tam hore nebolo tak dobre, za kávu v stane, za skvelý čas a za veľa úžasných spoločných chvíľ. Nikdy na to všetko nezabudnem a ešte oveľa viac, ďakujem pekne.