Výstup na Zugspitze

Dĺžka: 17 kilometrov

Výškové metre: 2,228 m
Kalórie: 2 758

Aký lepší spôsob opísať tento výlet ako ... LEGENDÁRNY!

17. júna 2017 -> Na Zugspitze

Andreas hovoril o tom, že pôjde na Zugspitze už dlho, ale v tom čase som vôbec netušil o via ferrate alebo o tom, čo to vlastne znamená „ísť“ na horu. V zime 2016/2017 sme sa rozhodli zaviesť ju do praxe. Spýtali sme sa 2 dobrých priateľov, ktorí sú skutočne pripravení na každú zábavu a navyše majú potrebnú kondíciu.

Ako najvyššia hora v Nemecku (aký nepríjemný je tento chýbajúci kúsok Futzi, ktorý chýba na 3000 metrov?!), Je Zugspitze samozrejme na zozname mnohých horolezcov. Preto je tu dôležitá voľba ročného obdobia a denného času, aby ste nemuseli stáť v rade.

stránka

Prehliadka Höllentalu via ferratou na Zugspitze je jedným z náročnejších výstupov, ktoré Zugspitze ponúka, ale zároveň aj jedným z najkrajších (bolo mi povedané).

Pred tým som mal pred turné naozaj veľký rešpekt. Nie kvôli ferrate, ale skôr kvôli dĺžke prehliadky. Ak niečo také neviete, nemali by ste to brať na ľahkú váhu.

Cesta sa začala vo štvrtok v noci vo Wuppertali, takže sme do Garmisch-Patenkirchenu dorazili vo štvrtok ráno. Vopred sme si na internete prenajali malý prázdninový dom (Ferienhaus am Kramer), ktorý bol skutočne roztomilý a roztomilý. S malým posedením vonku, spoločným obývacím priestorom a priestorom na spanie a útulnou kuchyňou.

Keď sme sa tam pohodlne usadili, rozhodli sme sa užiť si skvelé jarné počasie (polovica júna) a občerstviť sa v jednom z mnohých horských jazier v regióne. Vybrali sme si 513 metrov dlhé Grubsee, ktoré je tam považované za najteplejšie horské jazero a má dokonca 40 metrov dlhý tobogán. (Kvalita vody podľa testu: vynikajúca!) Tam sme sa uvoľnili a nabrali sily na ďalší deň. Ale tiež sme ich zhromaždili z vynikajúceho kolena kolena a chladného pšeničného piva v Garmisch-Patenkirchene.

Myslím, že si pamätám, že sme boli veľmi dobrí a samozrejme bdelí o 21:00 v posteli. No minul cieľ.

Počasie na piatok samozrejme nebolo také skvelé. Ako jediný deň zvoleného víkendu (. ako by to mohlo byť inak.). Budík zvonil skoro, pretože sme sa o 5:00 dohodli, že sa s našimi horskými vodcami Franzom a Maxim stretneme na parkovisku lanovky Alpspitzbahn.

Po jednom z nás (nechcem v tejto chvíli menovať žiadne mená! Vie, kto je to myslený!) Použil polovicu noci na drevárske práce, zvonenie budíka bolo dvakrát také zlé.

Pretože 4 z nás nemáme vôbec žiadny ľadovec, rozhodli sme sa pre prehliadku so sprievodcom „die-bergführer.de“. Našimi sprievodcami boli Franz Pechtold, ktorý je zároveň výkonným riaditeľom, a Maxi Diem, inteligentný mladý horský a lyžiarsky sprievodca.

Na parkovisku sme sa krátko spoznali, skontrolovali výbavu (ak nemáte potrebné vybavenie na ferratu, zadarmo ju poskytujú „horskí vodcovia“).

Marius mal skoro najmenší batoh, aký našiel, a bol až po okraj plný sendvičov. Akoby zázrakom sa mu aj tak podarilo všetko uložiť.

Potom sa to začalo hneď a začalo to dažďom. Okamžite teda zastavte a oblečte si pláštenky.

Prvé dve hodiny sú to prudké stúpania lesom a popri malebných potokoch. V slalome okolo veľa mlokov, ktorí boli všade v daždi. Prvá časť túry bola taká úžasná, že chalani museli každých 10 metrov zastaviť, aby sa dali vyfotografovať (preto sa mi ťažko vyberali obrázky), ale to zastavil horský vodca Franz, ktorý nás plánoval až do obeda priviesť ho na Zugspitze, pretože si nebalil žiadne svetlomety (keby to takto pokračovalo, potrebovali by sme ich .).

Toto stúpanie vás prevedie aj cez Höllentalklamm, ktorý určite chcem opäť navštíviť. Je úžasné, čo tam príroda vytvorila. Prvá dlhšia pauza bola v Höllentalangerhütte. Tam sme si najskôr vysušili veci, napili sa úžasne horúcej kávy a použili moderné toalety (okrem iného na fénovanie vlasov na sušiči rúk). To bola posledná prestávka s možnosťou ísť na toaletu.

Boli sme na vlastnú päsť až k Höllentalangerhütte, ale odvtedy vyrazili s nami ďalší horolezci, ktorí tam zostali.

Počasie zostávalo vlhké a nejednotné. Nemali sme teda jasný výhľad, ale vynikajúce rôzne výhľady a veľa krásnych oblačných útvarov.

Via ferrata je naozaj zábavná, ale kvôli chladnému a vlhkému počasiu v ten deň bola žehlička tiež dosť studená, v kombinácii s mokrými rukavicami to bolo trochu nepríjemné.

Po tom, čo sme prekonali rebrík, palubu a nakoniec ľadovec, sa výrazne ochladilo.

Ale musím znova spomenúť ľadovec. Bolo to také vyčerpávajúce, že som sa tam hore kľukatil. Franz mi na pšenici na vrchole povedal: „Všimol som si, ako bojuješ, takže som neprestal.“ Áno, aj vďaka za to! Ale určite mal pravdu, pretože potom by som určite nešiel ďalej alebo sa plahočil. Pekne sme stihli posledný víkend, keď sa dalo ešte prejsť cez ľadovec bez mačiek. V určitom okamihu sa sneh natoľko roztopil, že ho potrebujete a to zo začiatku nie je také ľahké.

Obtiažnosť stúpania na via ferratu cez Höllental sa udáva ako náročnosť C (= náročná). Pri tom ide skôr o nevyhnutnú podmienku. Ak je to možné, prehliadku je možné ľahko vykonať za jeden deň. Hoci horský vodca Franz pravdepodobne poslal ľudí späť, keď bol toho názoru, že by to nestihli a radšej by sa ohrozili.

Vzrušujúcim vrcholom túry bolo samozrejme prekonanie štrbiny od ľadovca po skalu, kde sa stáva najviac nehôd. Medzera sa zväčšuje a zväčšuje a nie je ľahké ju prekonať.